15 Ocak 2015 Perşembe

2015'in Defteri ya da Bir Defter Nasıl "Daha" Kişisel Kılınır

Kırtasiye severler ya da ajanda düşkünleri için 2015'in gelmesinin güzel yanlarından birisi de yeni ajandaların alınacak olmasıydı. Ben de onlardan biriyim tabii: Ajandada sadık bir Moleskine kullanıcısıydım fakat diary modelinin bana yetmediğini fark ettim, her güne tek sayfa modeliyse 50tlya satılıyordu. Öyle olunca insan düşünüyor benim cidden Moleskine'e ihtiyacım var mı diye. Cevabım hayır oldu, ben de gittim kendime bir Beyoğlu modeli Ece Ajandası aldım, fakat önce ilk sayfaların ters basılması sorunuyla geri gitti, sonra yeni gelen de ise cilt problemi varmış diye. En son Ece Ajandası kendisi, sanırım kontrol de ederek, yeni bir Beyoğlu yolladı bana. Onu doldurmaya başladım. Fakat Ece'ye bir türlü ısınamadım, sanırım kağıdının çığ bir beyaz olmasından ve asla herhangi bir dolmakalemimle yazamamamdan ötürü. halbuki sayfalara düştükleri notlar Moleskine'den çok çok daha eğlenceliydi.   

Bir de defterlerini gördüğümden beri aklımda kazınmış olan Sinek Sekiz defteri vardı! İlk kez Yeşil Kalplinin Defterini görmüştüm, ama bunun da dolmakaleme uygun kağıdı olmadığı söylenince burulmuştum. Defterin kendine has bir havası var, kağıdının dokusu da pek güzel. Sanırım o yüzden aklım 2015'in defterinde kalmıştı. Alkım'da denk gelince hemen aldım. Sonra defterin tasarımcısı ve yayınevinin sahibi İrem Çağıl instagramdan defterin baskının bittiğini ve bir posta da yapacak halinin olmadığını yazdığını gördüm, ben de şanslı 2000'den biri oldum.. Limited ürünleri seviyorsanız haberiniz olsun, 2015'in Defteri'nden sadece 2000 adet var. 

Zaten her defter kişisel ve özeldir ama bir de siz kendinizden tasarımına kendinizden bir şeyler katınca daha da kişisel olduğunu düşünüyorum. Ya da sadece kırtasiyeye olan düşkünlüğü gidermek için kendime nedenler üretiyorum. Grip halde dinlendiğim bir gün kendimi eğlendirmek için böyle bir işe kalkıştım, bence güzel de oldu. Umarım birlikte güzel bir 2015 geçiririz. 




2015'in defteri bu çok tatlı bantla birlikte geliyor, ben yırtılmasında korktuğum için çıkarttım, panoma astım. 



Defterin son sayfasına şöyle bir not düşmüşler: "Bu defterin sayfalarında sürdürülebilir bir orman kaynağından elde edilen ve asit içermeyen, FDC - PEFC sertifikalı kağıt kullandık. Defterimizin elinizde tuttuğunuz hale gelene kadar geçirdiği aşamaları www.sineksekiz.com adresinde bulabilir, diğer üretimlerimizi de takip edebilirsiniz."

Haliyle bu defter de benim ona dolmakalemle yazmama müsade etmiyor, ya da benim elimdeki hiçbir dolmakalem EF, F, M, 1.1, hiç biri uygun olmuyor. Ben de sırf bu defteri kullanabilmek için tükenmez kalem ile yazıyorum. Normalde dolmakalem dışında bir şey kullanacaksam o tükenmez kalem olmaz, akışkanlığını sevdiğim için rollerball ya da jel kalemler olur. Ama bu kağıt onlara da müsade etmiyor. Kağıtla ilgili en sevdiğim şeyse onun beyaz olmayışı, krem rengi ya da fildişi diyebileceğimiz renkten--ki benim kişisel tercihimdir. 

Fotoğraftaki kalemleri merak edenler için: kırmızı olan Muji'den, diğeriyse Uni Jetstream 101 0.7, şaşırtıcı derece güzel yazıyor.  
  
Yeri gelmişken biraz sorayım dolmakalem ile yazılacak ajanda bulamıyorum varsa da kalem parasına, e o kadar para vermek istemiyorum haliyle. Sizin bildiğiniz ya da kullandığınız dolmakaleme uygun ajanda var mıdır? Varsa nedir, nereden bulunur? 



Defterin ayracı olunca daha rahat kullananlardansanız siz de bunu çok basit bir şekilde yapabilirsiniz. Arka sayfaya istediğiniz bir kurdeleyi ya da iki kurdeleyi yapıştırın; ayraçınız hazır. 

2015'in Defteri'nin en güzel yanı sana bıraktığı koca bir A5 sayfası, istediğin gibi doldur. Her ayın başına tüm günlerin alt alta yazılı olduğu ufak bir ayın günleri listesi de var, böylelikle o ay için yapmanız gerekenleri ya da gelecek işleri kuşbakışı görebiliyorsunuz.

Defterin sonunda bir miktar kareli ve çizgili boş kağıdın yanı sıra bir de defterle geçirdiğiniz bu yılı özetlemeniz için her biri birer sayfa olan bir tür "2015 Listesi" yapılmış, başlıklar şöyle: "2015'ten aklımda kalanlar", "Bu sene okuduğum kitaplar", "Bu sene keşfettiğim yerler", "Bu sene en çok dinlediğim müzikler", "2015'in en güzel filmleri", "2015'te tanıştığım insanlar", "Bu sene doğanlar, gidenler", "2015'in doğa olayları", "Bu sene diktiğim tohumlar", "Bu sene yürüdüğüm en güzel yollar", "Bu sene pişirmeyi öğrendiğim yemekler", "2015'te paylaştıklarım", "2015'te ürettiklerim", "20215'te vazgeçtiklerim". 

Defteri aldığımda bu listeleri geçen yıla uyguladım, 2014'un izlerini takip edebilmek için iyi bir rehber oldu. Ben tabii bir de kullanmaktan hoşlandığım kalem-defter-mürekkep sayfalarını de ekledim. 





Cepli deftere o kadar alışmışım ki olmadığında küçük kağıtlarımı, etiketlerimi, kartlarımı nereye koyacağımı bilemiyorum. Bir zaman önce bu basit yöntemi buldum, o zamandan beri her defterime yapıyorum, eğlenceli de oluyor. Seçtiğim bir kağıdı kenarları ve ağız kısmı açık kalacak şekilde defter boyunda ikiye katlıyorum. Cebin esnemesi için de kenarlarına küçük V'ler yaptığım kağıtları koyarak bantlıyorum. Sonuç işte gördüğünüz cep. 




Son olarak defterime bir tane lastik yaptım, buna bir tür cep de yaptım ki kalemlerimi oraya geçireyim. Üzerinde de yıldız ve ay var. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder