28 Aralık 2014 Pazar

Şule Gürbüz, "Cansın"


Geçenlerde İlber Ortaylı'nın bir yazısını okurken görmüştüm Şule Gürbüz'ün kitabında Francis Bacon geçiyor diye. Meraklandım tabii, tez konumun bir kurgu kitapta karakter olması ilginç geldi. Yazıda Ortaylı, Bacon'i Fransız diye tanıtıyor, yanlış. Twitterdan da yazmıştım, kendisi has be bas İngilizdir, Cambridge eğitiminden sonra bir iki yıl kadar Fransa'ya yollanmıştır, babasının ölümüyle de apar topar ülkeye geri çağırılmıştır. Bunun dışında Fransa'yda doğrudan bir ilişkisi yoktur. 

Velhasıl bu masum bir hata olarak görülebilir. Ortaylı bir de Bacon'ın Denemeler'inden de bahsedince, kitaba gözatmak farz oldu benim için. Kitapta toplam beş öykü var; "Müzik Hocası" (9-75); "Cansın" (75-105); "Mezarlıktan Geçiş" (105-119); "Mutfak" (119-137); "Zamanın Farkında" (137-199). Bir oturuşta okunabilen bir öykü "Cansın"; ilginç de bir öykü. 

Cansın da Bacon gibi bir karakter öyküde, hem de oldukça ilginç bir karakter, bunu ben anlatmayayım siz kitabı alıp okuyun. Ben sadece içinde Bacon'ın karakter olarak varolduğu bu kitaptan haberdar etmek istedim, bir de Bacon'ın şu kendini, Şule Gürbüz'ün kaleminden, tanıtışını paylaşayım dedim. 



1
2
----


Künye: Şule Gürbüz, Zamanın Farkında. İstanbul: İletişim Yayınları. 2011. Baskı. 

2 yorum:

  1. "Zamanın Farkında" tıpkı başka okumalara açılan göndermelerle dolu nefis öyküler barındıran bir kitaptır. Dönüp dönüp yeniden okuyorum. "Coşkuyla Ölmek" ve "Kambur" da öyle, muazzam kitaplar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapağı çok etkileyici geldiği için kitaplıktan seçip aldığım "Kambur" ilk okuduğum öyküydü, resmen çarpılmıştım. Bir çırpıda okuyuvermiştim, kitap kuzenimin Bursa'daki kitaplığında olduğu için dönüp dönüp okuma şansım olmadı. İstanbul'a geldiğimde arayıp bulamamıştım. Sanırım sonra okuduğum başka şeylere çarpıldığım için kitabı aradığımı da unuttum. Mürekkepbalığı'nda Şule Gürbüz'ün ismini görünce çok sevinmiştim, bunlar geldi aklıma.

      Sil